Brudna 12 i Czysta 15

guide_2017

Część warzyw i owoców jest pełna pestycydów i lepiej kupować je z upraw ekologicznych,

Environmental Working Group – EWG to amerykańska organizacja non-profit, której celem jest edukacja i zachęcanie ludzi do zdrowszego życia w czystszym środowisku.

Co roku EWG publikuje listę warzyw i owoców, które warto kupować ekologiczne – Brudna 12 i tych, które zawierają na tyle mało pestycydów – Czysta 15, że możemy wybierać je z upraw tradycyjnych.

Brudna 12                                                                                                                                                                    To najbardziej zanieczyszczone warzywa i owoce. Kupuj je tylko ekologiczne:

  • Truskawki
  • Szpinak
  • Nektarynki
  • Jabłka
  • Brzoskwinie
  • Gruszki
  • Czereśnie
  • Winogrona
  • Seler
  • Pomidory
  • Słodka papryka
  • Ziemniaki
  • Marchew

Czysta 15                                                                                                                                                                         Te warzywa i owoce można kupować z upraw tradycyjnych:

  • Słodką kukurydzę (uwaga, niestety GMO)
  • Avocado
  • Ananasy
  • Kapustę
  • Cebulę
  • Słodki groszek
  • Papaję
  • Szparagi
  • Mango
  • Bakłażany
  • Melony honeydew
  • Melony cantaloupe
  • Kiwi
  • Kalafiory
  • Grejpfruty

Warto ograniczyć ilość pestycydów na naszych stołach. Są bardzo groźne, odpowiedzialne za rozwój chorób autoimmunologicznych, problemy z płodnością, nowotwory, choroby jelit, alergie, otyłość i cukrzycę.

Zapewne o większości ich negatywnych efektów dla zdrowia jeszcze nie wiemy. Nie ma badań na długofalowe skutki oddziaływania pestycydów na ludzki organizm. Takie badania, a właściwie to eksperymenty są wykonywane obecnie na nas, konsumentach.

Warto wziąć odpowiedzialność za własne zdrowie i życie, bo mamy je tylko jedno i nie jest nam dane raz na zawsze.

Jeżeli artykuł Cię zaciekawił lub znasz kogoś komu mógłby pomóc, proszę udostępnij go:) Zapraszam Cię również do polubienia mojej strony na FB, dzięki, której będziesz na bieżąco śledzić aktualności:)

Uwaga

Treści zamieszczone na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny. W żadnym wypadku nie mogą być traktowane jako forma konsultacji lekarskiej, czy porady dietetycznej.

Nie wprowadzaj zmian na własną rękę, zawsze konsultuj je wcześniej z doświadczonym praktykiem.

Źródła:
[1], [2]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>